"Tasarım Eğitiminde Sıfır Atık Yaklaşımı Eğitim Çalıştayı II"


Çalıştay Hakkında

Tema: ATMA DÖNÜŞTÜR

Kapsam ve İçerik

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Sıfır Atık Projesi kapsamındaki tanıma göre;

“Sıfır Atık”; israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi veya minimize edilmesi, atığın oluşması durumunda ise kaynağında ayrı toplanması ve geri kazanımının sağlanmasını kapsayan atık yönetim felsefesi olarak tanımlanan bir hedeftir.

Dolayısıyla, SIFIR ATIK konusu çevre sorunlarına duyarlı ve yararlı çalışmalar üretmeyi hedefleyen eğitim yaklaşımı açısından tasarım alanlarında öncelikli olarak ele alınması gereken konulardandır.

Amaç

Alanımıza yönelik değerlendirmede; kaynakların sağlıklı ve verimli kullanılmalarını sağlayarak tasarımda üretken olabilecek karşılıklarını araştırmak; yaratıcı ve yenilikçi fikirler üretmek ve bilgiyi bu yönde geliştirmek temel hedeflerimizdendir. Eğitimde buna ilişkin öneri ve uygulamaların geliştirilmesine destek olmak, günümüzde güncel sorunlara yaklaşım açısından yapıcı ve faydalı üretimler gerçekleştirmek amacıyla öncelikli eğitim politikamızı oluşturmaktadır.

Konular

  • Eğitim temelinde alınabilecek önlemlerden atıkların geri ve ileri dönüşüm politikaları ile Üniversite-Sanayi iş birliği
  • Güneş, rüzgar gibi doğal kaynaklardan yararlanılarak geleceğin yenilenebilir enerji stratejisi olarak üretilen ‘net-sıfır’ enerjili binalara yönelik çözüm önerilerinde atık malzemenin kullanım stratejileri
  • Enerji kullanımını optimize eden tedbirler ile iç mekanlarda daha az maliyet ile oluşan yaşamsal mekanların sürdürülebilirlik ölçütleri
  • Atıklardan yeni üretimler
  • Sosyo-kültürel yaklaşımlarla atık değerlendirme politikaları
  • Sıfır Atık bina ve iç mekan odaklı yaklaşımlarda eğitim stratejileri
  • Sıfır Atık bina ve iç mekan odaklı yaklaşımlarda eğitim stratejileri

Organizasyo Komitesi
Prof. Pelin Yıldız
Prof. Dr. Meltem Yılmaz
Prof. M. Hakan Ertek
Prof. Bilge Sayıl Onaran
Doç. Dr. E. Nur Ozanözgü
Doç. Selin Mutdoğan
Doç. Dr. Ayşen Özkan
Doç. Dr. Duygu Koca
Doç. Dr. Gülçin Cankız Elibol
Doç. Dr. Emre Demirel
Dr. Öğr. Üyesi M. Mesut Çelik
Öğr. Gör. Esen Kaleli
Öğr. Gör. Cemali Güllü
Ek Öğr. Gör. Dr. Nalan Kalkan
Ek Öğr. Gör. Ece Esen
Arş. Gör. Pelin Koçkan Özyıldız
Arş. Gör. Sırma Bilir
Arş. Gör. Günce Eşingen
Arş. Gör. Emre Dedekargınoğlu
Arş. Gör. İsmail Bezci
Arş. Gör. Tuğçe Kalaycı
Arş. Gör. Vildan Dündar Türkkan
Arş. Gör. Dilara Tüfekçioğlu
Arş. Gör. Kübra Kayaduran Akkavak
Arş. Gör. K. Şehnaz Camcı
Arş. Gör. Esra Orhan Yılmaz
Arş. Gör. Zeynel Dündar
Arş. Gör. Elif Özgen
Arş. Gör. Sibel Yaman
Arş. Gör. İmran Kavaz Altun
Arş. Gör. Güler Karabekir
Arş. Gör. Ebru Kırıştı
Arş. Gör. Ebru Yücesan
 
Düzenleme Komitesi
Prof. Pelin Yıldız
Doç. Selin Mutdoğan
Doç. Dr. Ayşen Özkan
Arş. Gör. İsmail Bezci
Arş. Gör. Tuğçe Gürbulak
Arş. Gör. Şehnaz Camcı
Arş. Gör. Elif Özgen
Arş. Gör. Sibel Aktekin
Arş. Gör. Güler Karabekir
Arş. Gör. Ebru Yücesan
Arş. Gör. Vildan Dündar Türkkan
 
Ödül Komitesi (En Başarılı Ürün)
Dr. Öğr. Üyesi Mesut Çelik
Öğr. Gör. Esen Kaleli
Arş. Gör. Dr. Pelin Koçkan
Arş. Gör. Dr. Sırma Bilir
 
Yayın Komitesi
Doç. Dr. G. Cankız Elibol
Öğr. Gör. Cemali Güllü
Arş. Gör. İsmail Bezci
Arş. Gör. Vildan Dündar Türkkan